Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Så mycket bättre

Av garnoholic - 13 november 2011 10:39

Så mycket bättre  

Jag kan inte låta bli att älska det programmet... Det  är genialiskt & det som gör att jag älskar det så mycket är att man får se människan bakom artisten, se dem blotta känslor & tala om händelser i deras liv, ur ett annat perspektiv än vad vi är vana vid att se... deras egna!


Jag är svag för människor som vågar berätta... Som vågar öppna sig & bjuda på sin egen smärta, sorg, glädje eller vilken känsla de än var de kände just den där gången... Jag vill gråta & skratta tillsammans med andra & dela deras känslor för en stund, för mig är det magiskt...


Tänk förra säsongen när Lasse B, märkbart imponerad av Petter sprang runt & sa Fuck you... Han blev plötsligt en människa & jag kände känna värme i mitt hjärta när jag såg honom knasa runt. Pluras äkthet & öppenhet fick mig att smälta. Jag kände sorg med Christer som verkade trasig & extremt sårbar...bara för att nämna en del av de känslor jag gick igenom. Ja-a hela förra säsongen berörde mig verkligen...


Jag har inte riktigt fått samma djupa kärlek till deltagarna i denna säsong, men det kanske kommer.. Jag gillar iaf programmet & det är tur att man kan streama det om man skulle missa själva programtiden...vilket jag ofta gör. Men det gör ju inget för jag kan titta på det när det passar mig istället för att jag ska anpassa mig efter en programtid, så det så.

 
 
Jenny

Jenny

14 november 2011 14:35

Hej! Kikade tillbaka in på din sida, efter du hade skrivit på min. Det du skriver om Så mycket bättre kunde vara mina ord. Det är så otroligt härligt program med många känslor, och det jag älskar - musik! Jättekul, jag kommer titta in fler gånger "hos" dig :) Kram från Jenny

http://www.manodep.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av garnoholic - 17 januari 2012 14:23

Alla borde se detta program, & sedan sprida det vidare så att folk blir medvetna om hur människor i tillverkningsprocessen offrar sina liv för att vi ska ha fina färger på våra kläder o dyl.   Se programmet, det är viktiga minuter som kan förändr...

Av garnoholic - 16 december 2011 20:10

I kväll har vi varit hundvakt åt mammas hund Guido. Moa blev helt till sig när han kom. Jag & dotter som också är hemma gick en långpromenad med hundarna & jag som hade Guido i kopplet fick mig en resa ner i diket när han bestämde sig för att det nog...

Av garnoholic - 12 december 2011 14:52


Hallå igen! Jag skriver & skickar aldrig julkort..! Ibland tänker jag att jag ska, men det blir inte av... Detta året har jag helt enkelt använt mig av Adobe photoshop för att skapa ngt som ska likna ett iaf. Jag är kass på photoshop men håller ...

Av garnoholic - 2 december 2011 13:03


Städa städa varje fredag åsså varje jul...för de tycker ja e kul!   Önskar att jag gillade att städa, men det gör jag inte. Jag får ångest när jag tänker på det. Men det MÅSTE göras. Jag hatar att slänga saker, tänker  men det kan vara bra att ...

Av garnoholic - 30 november 2011 12:07

Jag lider av psykisk ohälsa... Ska jag skämmas för att det drabbat mig? Det är ju inget jag valt... Visst har jag gjort många saker jag ångrar i mitt liv, men detta är ju något annat, eller? Jag skäms för saker jag själv kunnat påverka, men omdöm...

Ovido - Quiz & Flashcards