Alla inlägg den 10 november 2011

Av garnoholic - 10 november 2011 18:03


Moa fryser lite när det är kallt ute på mornar & kvällar så jag har stickat lite olika outfits till henne, den senaste är klargul & passar fint till hennes morka päls, är inte helt klar med hur utförandet ska bli när det är klart men här är en början...

 

 

Krokodilvirkning (vet inte vad det heter på svenska har bara översatt fritt från eng :P) en rad bara blir fint vid halsrigningen.. sen är det patentstickning som är snyggt & härligt elastisk & värmer gott eftersom det blir dubbelt... 


Av garnoholic - 10 november 2011 13:03

Hittade en rolig sak när jag satt här o surfade runt.. 


Tänkte att det kunde vara en kul grej, ett sätt att få nytt garn utan att behöva köpa, & bli av med något som jag själv inte känner inspirerar mig längre ;)

Av garnoholic - 10 november 2011 11:26

Kom just in från en härlig höstpromenad med hunden...



Ute på promenaden kom jag att tänka på hur gärna jag skulle vilja färdigställa mina pågående projekt, bara för att kunna lägga upp bilder här på bloggen. Det kan faktiskt vara så att denna blogg är min motor & morot att komma över den där tröskeln som är så trög att komma över...

Jag vill ju ha något att visa upp... Annars blir ju denna blogg tråkig & ointressant...   Det vill vi ju inte..! 

Nu utmanar jag mig själv att ta lite bilder på några av de pågående handarbeterna & sedan ska jag posta nya bilder igen när jag färdigställt..!   



GO GO, YOU CAN DO IT!!!! 





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards