Alla inlägg den 9 november 2011

Av garnoholic - 9 november 2011 12:56

Ibland skäms jag för att jag inte fungerar som andra människor, men med åldern har jag börjat skita i det mer & mer, och tänker att folk får ta mig som jag är... 

En väninna sa till mig för ett par år sedan, om du hade varit rik hade folk kallat dig excentrisk...  

 

Betydelsen excentrisk om personer 

Ordet har utvecklats till att även gälla personer, och en person kan kallas excentriker, vilket är en ovanlig personformsböjning av grundordet. En person kallas excentrisk om denne inte följer den allmänna synen eller sättet (utövandet) och uppvisar avvikande värderingar. En nära synonym till excentrisk är ordet ovanlig, då i relation till andra personer syn, värderingar och annat genomförandesätt.

En excentrisk person kan vara originell, asocial, och bohemisk eller har en icke gängse syn på eller förhållande till något. Excentriska personer avviker från andra i olika grader. En person är inte excentrisk bara för att denne tillhör någon annan etnisk grupp eller har en annan hudfärg. En grupp personer kan dock ha excentriska värderingar.


Källa:http://sv.wikipedia.org/wiki/Excentrisk

Av garnoholic - 9 november 2011 11:33

Varje gång jag håller på med något handarbete får jag ALLTID en ny idé... Jag får ofta tvinga mig själv att fortsätta med det jag håller på med annars blir det aldrig färdigt, (vilket händer  i 98% av fallen). Du får inte börja med det där andra förräns detta är klart, brukar jag intala mig själv...men oftast tar lusten att börja med det där nya roliga som jag tänkt ut överhand , & jag överger mitt gamla som nyss var mitt nya jätteroliga spännande projekt. Så håller jag på heeela tiden. 


Min sambo blir lite förundrad (milt uttryckt ;)) över att jag aldrig slutför, utan kastar mig över något annat & går in för det med hull & hår...

"-Vad hände med den där tröjan du höll på med?" frågar han fast han redan vet svaret på frågan... Jag hatar när det händer, jag får dåligt samvete & hade hoppats att ingen skulle märka det!


Garn är ju inte precis gratis, & när jag använt mina sista mjölkpengar för att köpa garn till det där som jag bara mååååsteeee göra för att sedan överge det till sitt öde. Det är INTE okej!!!  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards