Alla inlägg den 8 november 2011

Av garnoholic - 8 november 2011 13:37


                                
Jag besällde två böcker från

Adlibris förra veckan den ena var: Garn, garn, garn & den andra var: Galen i garn båda skrivna av Susanna Zacke.



Jag gillade dem jättemycket & fick massor med inspiration till kommande projekt..! De gamla hederliga mormorsrutorna som känts hopplöst fula & ute känns plötsligt coola & jäkligt snygga.



Mitt "mattprojekt" jag skrev om är en gigantisk mormorsruta en sk. monsterruta virkad med virknål nummer 15. Eftersom jag inte hittat något grovt passande garn har jag virkat med snedslår/mattrasor & nu blir det fleecefiltar nedklippta i remsor till detta projekt. Tanken var först att göra en badrumsmatta men i fleecematerialet blir det nog en gosig matta till min sons rum först & främst.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards